joi, 11 februarie 2016

Consum responsabil: incarcatul telefonului ziua si nu noaptea

Statisticile arata ca un smartphone se incarca in 2-4 ore, asa ca ideea de al lasa la incarcat peste noapte este... prea costisitoare. Se pare ca de vina e transformatorul ce mai consuma din retea cat timp e conectat. Intradevar, din ce in ce mai multe device-uri au nevoie de incarcat zilnic (mobil, tableta, spartphone,  tableta, smartwatch, etc) si toate astea ingrasa factura la electricitate. Dar cu un pic de atentie si scos din priza, transformatorul nu va mai absorbi electricitate in permanenta.

Pierderea e mica, un 3-5% din cat ar consuma atunci cand incarca, dar cum ramane toata noaptea, noapte de noapte...zic ca nu ar trebui sa neglijam.
De fapt, Agentia de mediu si energie franceza au estimat ca un francez pierde aprox. 70 euro pe an doar prin fenomenul ca raman in priza multe aparate si atunci cand nu functioneaza si am apasat butonul stop.

Ei, v-ati gandit la asta?
Eu nu.

Solutia mea:

voi folosi un prelungitor cu din ala cu buton pt incarcat telefoane si alte cele, astfel ca dupa ce incarc ce am de incarcat nu ma mai aplec sa scot incarcatorul din priza (lenea) ci doar apas butonul agale cu dejtul de la picior.

O alta idee interesanta am mai auzit de colegi ce au timere la priza (model  http://www.achatbatterie.fr/Mobile/MBSCProduct.asp?pdtid=7998481 ).

Sau si mai bine: incarc la serviciu :)


9 comentarii:

  1. Când vine vorba de curentul electric şi consumul de energie sunt un fel de Hagi Tudose, pe unde merg (acasă, desigur) sting bec după bec, deh, copiii din ziua de azi uită lumina aprinsă, n-au trăit timpurile în care se învăţa la lumina lămpii.
    Recunosc însă la la baie este mereu o lumină aprinsă (slabă), aşa cum recunosc că router-ul rămâne permanent în priză, iar telefonul, pe timp de noapte, rămâne la încărcat din laptop, prin USB, căci şi laptop-ul rămâne conectat la priză, chiar dacă-i oprit.
    Altfel, dacă e să vorbesc de timpul verii, boilerul electric (iarna apa e încălzită de centrala pe lemne) şi pompele de udat grădina şi solarul încarcă factura binişor, dar nici fără apă caldă nu se poate, şi nici de legumele şi fructele produse în curte nu mă pot lipsi.
    Când plecăm în concediu, adică foarte rar şi pentru puţine zile, oprim tot, mai puţin frigiderul, acolo e altă discuţie. Cum vezi, bune ar fi facturile cu sume mici, dar bune-s şi gadget-urile de care ne folosim zi de zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Extremele nu sunt bune, ci costa.

      Eu inginereste am luat prospectele: nu becurile consuma cel mai mult in casa. In casa la mine cei mai mari consumatori sunt aragazul (electric) si masina de spalat rufe, apoi vine fierul de calcat, aerul conditionat, apoi toate aceste mici device-uri. De renuntat nu promovez sa renuntam la ele, ci doar cu un pic de atentie (asa cum bine spui inchis totul cand plecam).

      Ștergere
  2. Nu doar ca este un consum responsabil, ci se prelungeste si durata de viata a acumulatorului telefonului.
    Altfel, daca sta frecvent in priza (noaptea), inutil, dupa ce s-a incarcat deja, acumulatorul se va descarca din ce in ce mai repede. Telefonul meu sta incarcat 7 zile in saptamanile in care nu intru deloc pe internet de pe el, ci doar vorbesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici nu m-am gandit la acumulator..telefonul meu e vechi, are peste 5 ani (si nu are net) si inca tine acumulatorul original cate 4-5 zile (desi initial tinea 10-12.

      Ștergere
    2. Te-am luat! Al meu are 11 ani, dar il cam lasa acumulatorul.

      Ștergere
    3. Si eu am avut un telefon vechi pana anul trecut, avea tot in jur de 5 ani, poate chiar mai mult (fusese telefonul sotului inainte de a fi al meu). Acumulatorul inca era bun, dar se stricase altceva la el si anul trecut am fost nevoita sa-mi cumpar altul.
      Pentru mine conteaza la un telefon: in primul rand sa aiba SAR-ul mic, apoi sa tina acumulatorul multe zile si, de cand a fost acel accident aviatic in Carpati, mi-am dorit ca telefonul sa poata sa ma ajute sa localizez unde sunt in caz de ceva (desi atunci asta n-a ajutat cu nimic autoritatile). De aceea acum am un smartphone care nu e de moda/fite, ci doar util - il folosesc in marea majoritate a timpului pentru a vorbi, intru pe internet maxim 30 min pe saptamana. Si-l mai folosesc pe post de gps atunci cand nu cunoastem zona in care suntem, pe post de lanterna cand e intuneric (are o lanterna foarte puternica) si pe post de alarma dimineata.

      Ștergere
  3. din pacate, putini sunt cei care ia masuri pentru a reduce consumul de energie. e mai simplu sa ne vaitam ca ne vin facturi mari si sa injuram pe cei care le emit, crezand ca sigur sunt umflate artificial si ca suntem trasi pe sfoara...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu consum in kw cam cu 30-40% mai putin decat cei din jurul meu si doar din faptul ca... sunt atenta la detalii din astea, de scos din priza sau nelasat sa functioneze aiurea. Si nu, nu am becurile cele mai economice si nici strict sa inchid dupa mine... doar prizele le urmaresc.

      Daca calculele francezilor sunt corecte , cu minimum de atentie 70 euro pe an e o suma consistenta!

      Ștergere
  4. nici nu m-am gandit la astea... ca oricum am prize in pereti :)) dar e drept, din obisnuinta prizele in dormitor nu le folosesc.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...