joi, 18 februarie 2016

Ce am invatat de la colegi: cum sa imi fac casa pt Airbnb


Unul din colegi a decis sa isi inchirieze apartamentul din cand in cand...pe airbnb. Sta in zona centrala, are unde dormi (vreo gagica, hahaha) asa ca...de ce nu?
De fapt ce e airbnb? E echivalentul lui booking.com dar nu cu hoteluri /resorturi/firme ci pentru oameni obisnuiti, cu locuinte private. Site-ul ofera suportul legal, banii sunt blocati de pe cardul de credit pana la sfarsitul calatoriei, ofera un telefon de contact in caz de probleme etc. Host-urile sunt verificate (se cer acte). Totul e completat de review-uri.
Pe Airbnb exista mai multe tipuri de locuinte: camera, casa, barca, apartament, cabana etc.  pretul e mai mic decat la hotel, asa ca de ce sa nu calatoresc cu airbnb? E sigur, interesant, ieftin, pentru proprietar reprezinta un mic venit, usor, si nu in ultimul rand da ocazia de a cunoaste oameni fascinanti.

Daca vrei sa faci casa 'airbnb friendly', recomand cateva site-uri:  http://course.learnairbnb.com/ , https://www.udemy.com/maximize-income-from-your-airbnb-listing/  sau https://www.udemy.com/airbnb-success/?couponCode=50first  (colegul a urmat unul din ele, nu mai stiu care).
Cateva idei culese de la el (si din care imi amintesc din discutie):
.1 A cautat prima data pe airbnb locuinte din zona lui, pret, poze. A cautat si hotelurile din zone, ce ofera si pret. Da, a inceput cu studierea concurentei.  Personal, as fi citit si review-urile la concurenta.
2. Si-a gasit un nume pentru locuinta, un titlu pompos: (Queen bed close to the Parliament).
3. Si-a amenajat casa (lucrurile  personale si le tine in locuri clar definite pt el astfel incat sa le poata ambala in 2 cutii si pune deoparte intr-o debara inchisa cu cheie). A reparat micile defectiuni, lasa un sifonier gol la dispozitie, are prosoape si lenjerii si patura/pilota pregatite doar pt musafiri - luate de la ikea la oferta.
4. a tradus in 3 limbi pagina de prezentare de pe airbnb (traducerea facuta de...studente la limbi straine, v-am zis ca e un gagicar, da?). Prezentarea e scurta si clara (s-a inspirat de pe site-urile hotelurilor, si cuprinde descrierea locuintei: dormitor de 3 pers, bucatarie utilata si folosibila, baie,  wifi, interne  si cateva obiective din jur. Onest si clar, am zis.!
5.Are o menajera la curatenie (chiar daca uneori face el).
6. Cautat un prieten fotograf sa faca poze faine. Pozele si review-urile sunt cele care vand! asa ca a facut poze cu lumina, din diferite unghiuri, cu apartamentul amenajat.
7. atentie la micile cheltuieli ce dau review bun: un sampon/sapun/hartie igienica/detergent de vase/ saci de gunoi, cateva fructe de sezon/o floare pe masa, pt clientii ce stau o saptamana le lasa o sticla de vin/bere/suc in frigider; lasa la dispozitie harta zonei/3-5 pliante cu obiective si orar/cost de vizitare etc. - sunt 10-20lei cheltuiti dar care aduc un review bun!
8. Facut un mail scurt de intampinare. Cine book-ueste stie din primul moment care e statia de metrou din apropiere si ca nu e pt fumatori sau animale, stie exact punctul de intalnire/adresa clar si nr de tel  etc.
9. Facut o foaie cu instructiuni clare cand persoanele vin in apartament: cateva randuri clare: unde sunt prosoapele si lenjerii de schimb, ca poate consuma din produsele din bucatarie, ca nu fumeaza in interior, ca nu se permit petreceri in imobil, ce cheie se foloseste la usa, dupa ce folosesc cele din bucatarie le lasa la locul lor, prezentat restaurante/magazinele din apropiere etc. A mentionat clar si limitele de bun simt: grija la ferestre/sticle, inchis usi la plecare, sa nu ii manance mancarea din frigider etc. dar si data/ora eliberarii apartamentului ca vine altcineva etc.
10. vorbeste foarte bine engleza si lasa nr de tel. la dispozitie si raspunde la telefon.
11. cere o garantie/ o suma pentru menaj. Informatia e afisata pe site dinainte de plata.
12. La sosirea noilor clienti prezinta casa: dormitor/baie, cerceafuri, prosoape, etc. cum se inchide usa, cum e cu cheile, etc. Ospitalier si prietenos.

 
Nu l-am intrebat cum ii merge, discutia a fost fix cand se pregatea de lansare :). Eu as face si un excel cu calcule pentru a avea un total anual: incasari, dar si cheltuieli cu apa/curent/incalzire/net/menajera/cheltuieli cu pliante. Si in plus as lansa imobilul si pe alte plarforme ( de ex. 9flats si facebook dar si pe grupurile de studenti etc) - dar asta implica  o atentie maaare la calendar, updatat si tinut activ.

Eu pana acum am calatorit pe airbnb de vreo 10 ori: ales destinatia, cautat si comparat cu alternative, citit review-uri, dat mail si intrebat diferite detalii (de ex. de masina de spalat, acceptat copil, daca nu sunt animale, daca perioada  e libera), platit cu cardul de credit, asa ca va recomand sa va faceti cont pe Airbnb   (cu un click aici imi aduceti si mie un mic bonus) si sa va pregatiti o vacanta. Ultimile vacante asa facute au fost doar cu bagaj de mana! stiam ca am cum sa imi spal tricourile la 2-3 zile, ca am sare/lingurita/farfurie sa imi fac salate si 2 oua si sandvishuri si o supa si unde sa o tin la frigider etc etc.  Dupa cele peste 10 calatorii deja am cateva idei despre ce astept la fiecare. Da, airbnb mi-a dat ocazia de a calatori in destinatii scumpe (hotelul si mancarea e cea mai mare problema iar statul la apartament a eliminat asta), asa ca am avut ocazia de a avea citybreak-uri si vacante in Londra, Paris, Gran Canaria, Tenerife, Olanda, etc.
O mica observatie: am avut insa prieteni care au negociat pret!! Eu nu am tupeul asta...

In rest, un agent de vanzari mi-a zis un lucru fain: nu poti multumi pe oricine. Da, vor fi unii nemultumiti de vreme sau de treptele blocului. Dar exista alter alternative: o masina de cafea/prajitor de paine puse la dispozitie (chiar daca sunt luate la mana a2a) pot face calatorul mai fericit.

O mica observatie: nu e pentru oricine! Nu oricine se simte confortabil sa stie ca vine cineva in casa lui, nu oricine e confortabil sa ceara o garantie, sau sa spuna : atat; multi nu suporta ideea de contacte cu straini; dar mie imi place sa cunosc oameni noi, sa discut, sa prezint, sa primesc musafiri si necuscuti, stiu ca am timp si bunavointa sa fiu disponibila dar am si la cine apela  etc. Da, stiu oameni care considera asta o  nebunie, dar pentru mine e interesant.

16 comentarii:

  1. Am o prietenă care se ocupă (dincolo de serviciu) şi cu acest airbnb, asta pentru că-i permite casa. Întâi de toate e în centrul capitalei, are un pub la parter iar camerele de sus, cele pe care le oferă pentru cazare, sunt numai bune de închiriat pentru câteva zile. Mi-a spus că-i muncă în activitatea asta, dar sunt şi beneficii. Mai mult nu cunosc, în călătoriile din afara ţării am dormit fie la hotel/pensiune, fie la rude (când am fost la anumite evenimente de familie).
    Cert este că piaţa se diversifică, iar asta este, cred eu, în beneficiul celor care călătoresc pe toate meleagurile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am uitat sa vad oferta din Bucuresti si da, sunt vreo 20 locatii, si au si clienti! (o locatie avea peste 100 de review-uri si toate de bine). Ma bucur ca oamenii isi dau interesul.

      Ca e de munca nu am nicio indoiala. Eu am scris doar discutia cu colegul, munca din spate nu o vazui...
      Pe viitor voi cauta alternativa asta si la calatoriile prin tara.

      Ștergere
  2. Fain cu colegul asta!!Mie nu mi-ar place sa vine cineva in casa.
    Noi am mers prin homelidays de multi ani deja, pe cind nu auzisem de airbnb. E drept ca n-am riscat foarte mult, pentru ca daca ne-a placut, ne-am intors si nu o data, ci de 2 sau 3. Saptaminile trecute am cautat cazare pentru la vara la Venetia, am mers si pe airbnb, dar pina la urma tot prin homelidays am rezervat, airbnb mi s-a parut mai scump, apoi nu-s obisnuita .

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca e echivalentul lui homelidays :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, asa zic si eu. Vad ca italienii si spaniolii il folosesc, depinde si de tara si de regiune. Francezii mai aveau si abritel-ul. Eu sunt obisnuita cu homelidays, asa ca merg tot cu el. Mai ales ca vara trecuta cineva mi-a spus ca rezervase pe airbnb o vila faina in Spania, platise, si cind sa plece a aflat ca vila nu exista(era ceva anunt furat), nu stiu mai multe amanunte. Pe homelidays platesti avans si doar la fata locului platesti restul.

    RăspundețiȘtergere
  5. La Airbnb banii sunt blocati de firma. Dar sunt si verificari de acte, plus review-uri (adica poti citi comentariile celor care rezervat si fost au fost acolo). Proprietarul primeste banii abia dupa ce turistii ajung acolo!!! - nu vad cum sa fi introdus cineva o vila cu poze furata ...

    Eu am avut o situatie in care proprietarul mi-a cancel-at calatoria mea si banii ii vedeam in contul airbnb si am ales alta locuinta, plus airbnb mi-au dat o 'compensare'.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiu prea multe amanunte, tipa respectiva spunea ca banii nu-s pierduti, doar vacanta ei...si banii pe bilete de avion. Nu avea chef sa-si caute altceva chiar inainte de plecare(era o vila mare pentru un grup).

    Legat de rezervari:stiu pe cineva care rezerva mai multe apartamente pe booking si apoi le anuleaza in ultimul moment. Adica iti zici ca poate ai chef sa pleci nu stiu unde peste un an: rezervi, poate visezi la alt loc: rezervi. Mi se pare foarte incorect, adica eu n-as face-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la airbnb, si la 9flats se pot rezerva cu un timp inainte, ca si la booking. Am impresia ca depinde de fiecare client, unii au limitare cu 2 sapt. inainte, altii 2 zile inainte, altii taie o penalitate de 10% din bani la rezervare etc.

      Ce face Cineva-ul tau poate nu e foarte moral pentru tine dar e corect pentru ca respecta regulile. Optiunea de anulare e un lucru bun, ca unii o folosesc in exces nu e abuz, doar...profita. Sunt sigura ca in viata au altele de care nu pot profita atata :)

      Ștergere
    2. a, si sa stii ca si alte firma au conceptul de anulare. Sefului i-au anulat biletele de avion fix cu o zi inainte ...

      Ștergere
  7. Da, stiu ca e legal, dar nu moral ( pentru mine). Zodia mea e una de justitiari, asta mi se potriveste bine.
    Cred ca din cauza de anulare am gasit uneori hotel super-ieftin rezervat in ultima clipa(oadata cind hotelul rezervat de noi nu mai exista...si nimeni nu ne-a prevenit).

    RăspundețiȘtergere
  8. chiar interesant! nu stiam de air asta!

    RăspundețiȘtergere
  9. De o buna perioada , noi cand mergem in concediu sau cu treaba in alt oras , mereu apelam la Airbnb si nu am fost dezamagiti pana acum defel !
    xoxo

    www.sorananistor.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu ma bucur de bucatarie, in ideea de a iesi mai ieftin si mai sanatos. Imi dau seama ca asa imi permit sa calatoresc mai mult. De obicei gatesc o salata/sandvish-uri, iau ceva de la supermarket si combin acasa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un fel de booking com. Noi tot pe acela suntem, mai ales că avem posibilitatea de multe ori să alegem niște opțiuni ultra last minute.
    Pare interesant și celălalt, e bine să fie concurență, să avem de unde alege.

    RăspundețiȘtergere
  12. În legatura cu anularea, la orice serviciu ai apela, parerea personala e că mai bine dai 5- 10 roni în plus ca să poți renunța, chiar pot apărea chestiuni care nu mai depind de noi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am avut o tentativa sa ma cazez prin airbnb acum cativa ani si a picat. De atunci tot zic sa mai incerc, dar nici nu prea am mai calatorit. Tot ce a facut colegul imi pare bine gandit, bravo lui. La tinerete accepti mult mai usor persoane in casa si viata ta. Daca nu as fi mereu prea stresata si ocupata, nici mie nu mi-ar displacea idee. A, si prea batrana:) Te pup! Video nu pot vedea de la job.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...