miercuri, 10 februarie 2016

Cadourile primite, moment de donatie

Cu ani in urma mi-am impus o limita de haine. Decizia a venit dupa o evolutie de ani de zile in care dimineata ma scarpinam in cap maimutzeste in fata sifonierului burdusit: eu cu ce ma imbrac? . Da, azi am 2 perechi de pantaloni ce imi plac si le folosesc, cateva tricouri, o camasa, plovere, 3 rochii si 4 fuste etc. Fiecare achizitie presupune plecatul initial a altui produs ce e prea vechi/nu imi place. Cum nu am multe haine acestea le port mai des asa ca se uzeaza mai repede - asadar .. ocazie sa iau altceva apare, asa ca profit de solduri. Ei bine, mai sunt si alte surse de item-uri: cadourile. De obicei cadourile sunt practice - dar nu au pasul initial de ...eliberare loc. Ce fac? De refuzat nu pot sa-l refuz si mai ales daca imi place. E momentul sa descoper ceva ce era prea vechi (nu e dificil) sau care nu imi place sau nu imi sta prea bine, si uite asa fac... un pachetel pt donat. Doar si altii din jur sa se bucure de cadouri, nu? Am eliminat asa problemele gen: - unde mai pun noul obiect - curatat de praf, ogranizat, mentinut, hranit (in cazul animalelor sau plantelor) - baterii si alte accesorii - dificultati la mutat in noua casa - timp petrecut cu toate astea etc. Voi ati calculat vreodata pana unde ajunge costul unui item comparat cu costul achizitiei... dar oare merita? Care e costul real al unui produs?

25 de comentarii:

  1. Unele cadouri pot fi donate, altele nu. Sunt daruri/cadouri pe care nu le-aş da niciodată, căci chiar dacă-s fără mare preţ (cost) sunt nepreţuite, vin de la persoane de suflet; sunt însă şi cadouri comune, oferite din complezenţă, lucruri cu care chiar nu mă pot obişnui, pe care le pot dona fără regret, ştiind că cel care-l primeşte chiar are nevoie de acel obiect.
    Cât priveşte hainele, nu cred că-i cineva mai "aerisit" ca mine. Lucrurile nepurtate de mai bine de un an nu au ce căuta în garderoba mea. Dacă nu porţi un an o haină, la ce bun s-o ţin în şifonier? Mai mult, mă bucur tare mult când văd că un om poartă haina primită de la mine. Şi nu cred că-s singurul care procedez aşa, şi sunt convins că aceste lucruri sunt fireşti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu incerc sa nu ma mai atasez de lucruri in ultima perioada. Da, am avut care au stat in casa cu anii, sterse de praf si mutate de ici colo pana s-au uzat nefolosite. Si mi-am dat seama ca... mai bine gaseam sa dau cuiva care l-ar fi folosit si apreciat cu adevarat.
      Amintiriile se pastreaza in suflet.

      Cu hainele la fel fac si eu - sunt atatia care nu au nici macar atat, de ce sa o tin acolo?

      Ștergere
  2. Nici eu nu ma atasez de obiecte și le donez fara nicio strangere de inima, mai ales hainele. Simt însă că am prea multe și nu știu cum să fac să le împuținez. Deocamdată le port pe toate dar simt că aș putea supraviețui cu mult mai puține.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu le port pe toate: fac asa, o pasiune (obsesie), pt 3-4 combinatii ce le rotesc. Si apoi nu mai vreau sa le vaz, ca impi pica alta dragoste :)))

      Ștergere
    2. Si eu fac o pasiune pentru un numar redus de combinatii. Dar ma pot reindragosti de ceva dupa ani buni de nepurtat. Adica nu le port un an-doi-trei si apoi le port intensiv. Acum am descoperit ca mi-e din nou buna o rochie lunga de acum 11 ani si sunt tare incintata, ca am ocazia sa o port peste 2 luni: merg la un bal :)

      Ștergere
    3. cum sa iti vina o rochie de acum 11 ani???E ilegal asta!!! sau tu esti prietena aia care mananci si nu se depune???

      Ștergere
    4. Habar n-am...ma mir si eu si mi-e frica sa o incerc iarasi(e de-aia mulata pe burta). Dar niste abdoi n-ar fi rau sa fac pentru ea.

      Ștergere
  3. M-a facut sa rad o chestie: daca ai un animal si primesti altul, pe ala vechi il dai? :)) Sau ce faci in cazul asta?

    RăspundețiȘtergere
  4. :)))) buna intrebarea. Prietenii stiu ca sunt alergica si nu imi vor lua un animal :))) .
    Altfel, raspunsul este: pe primul il mananc :D .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vrut sa zic ca mi se pare o cruzime dupa modul in care ai scris-o, nu sa-l mananci crud. Are si el dreptul sa traiasca, nu doar oamenii.

      Ștergere
    2. Din motive de alergii la pisici, caini, porcusori de guineea de primit probabil as primi maxim gaini.

      Ștergere
    3. hai si un porc :))))))

      Ștergere
    4. dincolo de gluma, un porc e un cadou pe care multi l-ar aprecia! - mai ales inainte de Craciun :)

      Ștergere
  5. Da, o gaina, un porc, chiar o rata ...nici chiar un iepuras n-ar fi de lepadat(desi mi-e mila sa gatesc iepuras). Si niste pastravi...asta da cadou.

    RăspundețiȘtergere
  6. La cat de multe concedii si drumuri avem noi (si stam putin acasa) sper sa nu ne aduca nimeni un porc, o rata, un iepure, pastravi, pt ca ar fi un cadou complet neinspirat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pentru ele exista congelatorul...dar o ciine sau pisica, chiar sunt un cadou neinspirat. Desi am auzit ca pestii (rosii, nu stiu cum le zice) pot supravietui cind pleci in vacanta ca-i pui cu tot cu vasul in care stau la frigider si ei hiberneaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu toti hiberneaza, multi mor. Am avut eu pesti si uitam sa le incalzesc apa sau sa opresc incalzitorul si... mureau pe capete. No more fishes for me :D - nu sunt buna de ei.

      In plus, noi avem vacante si de 1-2 saptamani...

      Ștergere
  8. Noi plecam cite o luna...si lasam pisica singura, atita era de cuminte. Cind am incercat sa o luam cu noi n-a fost bine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si ii lasi mancare pt o luna?
    In trecut eu am fost babysitter la pisici... aveam grija de una timida, incat dupa cateva zile de singuratate venea la mine si statea si sa o perii, si sa o scarpin etc - orice numai sa o bage cineva in seama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da :saracuta, ii lasam mincare pe o luna. Si plin de vase cu apa ca sa nu cumva sa ramina fara.Si 3-4 ladite cu nisip. Era neobisnuit de cuminte, a murit acum aproape 4 ani. Cu ultimele forte s-a tirit la ladita ei sa faca pipi...dupa aia n-a mai putut sa mearga. Avea aproape 21 ani.
      Cind am avut pe cineva care venea , n-a fost bine, ca pisica se ascundea de persoana respectiva.

      Ștergere
  10. Am avut mereu haine putine din motivul ca nu-mi place sa merg sa le cumpar (ma epuizeaza fizic si psihic sa le caut, sa le probez).
    In fiecare an fac o sortare, sa ramana in raft doar hainele pe care le port efectiv (am si cateva hainute care-mi plac mult si momentan nu-mi mai vin, insa pe acelea le-am pus deoparte, intr-o cutie).

    Acum le-am mai inmultit putin, dar tot nu sunt multe (raftul meu nu e plin).
    De ce? Pentru ca e destul de aiurea sa fiu nevoita sa-mi spal mereu hainele ca sa am ce imbraca a doua zi. Plus ca se uzeaza excesiv haine care-mi stau bine, care-mi plac. Am descoperit un magazin cu haine destul de clasice, ce pot fi combinate usor. S-a intamplat chiar ca atunci cand mi-a placut mult o bluza, sa-mi iau doua exact la fel pentru a nu avea batai de cap cu a crea tinute la care merge aceeasi bluza.

    Deci la mine simplitatea e privita dintr-o alta perspectiva:
    - sa nu am haine multe, ci exact atatea cate trebuie ca sa nu se uzeze excesiv cele pe care le am si sa fiu nevoita sa cumpar altele + sa renunt la articole care chiar mi se potrivesc,
    - sa fie relativ clasice, simple,
    - sa nu stau cu grija ca nu am ce imbraca a doua zi (daca e sarbatoare trei zile la rand si nu pot spala).

    Pe mine cautatul in magzine /cumparatul hainelor ma istoveste foarte mult ........ Mai ales psihic pentru ca prefer sa fac orice altceva decat sa merg la cumparaturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le port pana la uzare. Unele haine (pantalonii/fustele de ex.) le spal la cateva purtari si ii port pana se rup/rod/arata modificati (acum imi iau cam acelasi model, skinny, de la Promod, de 3 ani consecutiv, si la reduceri), bluze am mai multe ca imi mai si cos/tricotez singura.
      Profit de sesiunile de solduri si de vacante, pt ca imi gasesc timp si rabdare sa ma uit la cumparaturi - dar fiecare nou obiect va face sa iasa altul vechi.

      Ștergere
    2. Of, si pe mine tare ma oboseste sa imi caut haine. Si nu-mi comand pe internet pentru ca trebuie sa-mi stea perfect, iar ce-mi fac de obicei e nepurtabil pentru ca nu-mi sta cum trebuie ...visez sa gasesc odata tiparul perfect cu care sa-mi fac dupa aia haine perfecte.
      Dar cind sunt in vacante am si eu mai multa rabdare. Si parca le port cu mai mare drag, ca sunt amintiri din vacante.
      Solduri nu prea frecventez decit pentru copil:daca tot imi iau rar prefer sa-mi iau ceva mai scump cind am din ce alege. Plus ca in solduri ai sanse mari sa-ti gasesti lucruri frumoase cind ai marimi diferite de restul lumii, nu 38 la haine si 38-39 la pantofi. M-am gindit ca cineva priceput poate sa-si ia haine mai mari si sa le modifice, dar eu nu-s suficient de iscusita sa o fac.
      Si eu frecventez mai nou doar 2-3 marci de haine, ca restul stiu ca-i timp pierdut.

      Ștergere
  11. Io tocmai am mai aruncat vreo 2 haine si pregatit cateva de donat. Erau si mai inainte, nu stiu cum de mi=au scapat ochiului critic. Uneori am impresia ca trec pe langa ele...blind :D

    Mai am si de triat esarfe si fulare, am vreo...20 :)) unele uzate.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...