miercuri, 17 februarie 2016

Avantajele cumparaturilor online

In ultimii ani am vazut doar avantajele comertului electronic si cumparaturilor online: timp putin petrecut la cumparaturi, fara consum de benzina, diversitate etc. Da, industria online s-a dublat in ultimii 5 ani, Amazon o afirma sus si tare!
Pana cand... vazui asta:

Cred ca e prima data cand imi pun problema dezavantajelor: consumul mare de cutii de carton. 35 milioane tone de cartoane au fost produse de SUA in 2014. Si oare cati copaci au fost taiati pt asta??  Amazon stie de aceasta problema, se pare ca a primit...33 milioane de commentarii din 2009 incoace doar legate la cantitatea mare de carton ...
In conditiile astea reciclarea devine un pas necesar.




Ce solutii am la indemana sa imbunatatesc situatia?
- incerc sa comand mai multe produse, nu doar cate unu intr-o cutie. Ok,  fac asta si pt ca ... scad costurile de livrare, dar si vor fi mai putine cutii de carton :)
- refolosesc cutiile (in casa, la mutat, colectez ce am de donat, alt transport etc)
- reciclez: indepartez plasticul (scotch/tziple), pliez, si duc la cosul de reciclat
- share. Am grupuri locale pe facebook /prieteni unde le ofer gratis cutii sa fie refolosite pt mutari etc.
-le pun la compost
Mai e o idee culeasa de pe un site: http://recologysf.com/ :  Slow down consumption.  Just slow down.

8 comentarii:

  1. Eu sunt fan cumparaturi online, dar la mine am observat ca tind sa cheltuiesc mai mult pe obiecte luate din online comparativ cu cat as da pe ceva dintr-un magazin normal. Spre exemplu mi-am dorit mult o geanta mare de umar, dar vroiam sa fie in jur de 100 lei si din piele daca se poate... Evident ca n-am gasit nici, nici. Dar am gasit pe Elefant ceva ce mi-a placut, piele sintetica si am dat cu transport cu tot 160 lei. N-as fi dat intr-un magazin banii astia nici pe o pereche de incaltari... Dar oricum, raman fan cumparaturi online.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine nu e regula ... de obicei la cumparaturi online le pun in cos si apoi astept o perioada sa vad daca mai vreau produsul ala. In magazin nu am 'luxul' asta.

      Ștergere
    2. Eu le pun în coș și aștept să intre la reducere :)
      Am avut această surpriză plăcută de câteva ori.

      Ștergere
    3. si eu am avut supriza placuta sa le gasesc reduse :)

      Ștergere
  2. N-am cumpărat online decât câteva produse electrocasnice mici şi piese, precum şi telefoane ori gadgeturi necesare acestora. A merge la cumpărături este uneori o corvoadă, alteori o rupere de ritm, dar mai mult ca sigur, o necesitate.
    La cumpărăturile online e problema curieratului, adică vrei-nu-vrei, trebuie să fii prin preajmă când vine curierul, adică tot timp pierdut, uneori prea mult timp, căci sunt dese întârzierile.
    Un lucru e clar, pentru anumite promoţii, adică pentru a evita să fii călcat în picioare prin vreun magazin, merită să cumperi online, dar sunt destule alte produse pentru care merită să te deplasezi.
    p.s Pentru oricare dintre cumpărături e nevoie de bani, aşa că... . :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am experimentat perioade fara cumparaturi si... am descoperit ca nu e chiar necesitate :))) - sper sa imi gasesc sa inchiriez gradina mai mare asa ca voi reduce sim ai mult cumparaturile :D

      Cu livrarile, eu am ales sa mi se livreze la posta (stiu, nu e amuzant de mers la posta, dar merg si sambata dimineata la deschidere). Am mai primit prin DHL dar aici am profitat ca sotul mai lucreaza de acasa dar si ca vecinii ne-au mai preluat din colete (o sa le iau o ciocolata si un buchet de flori).

      Ștergere
  3. Cumparaturile online sunt bune cand stii exact-exact cum arata obiectele pe care doresti sa le cumperi, daca le-ai vazut deja pe viu (in magazin sau la altcineva) si doresti sa le iei de pe internet pentru ca sunt mai ieftine.

    Am avut mai multe surprize neplacute, chiar si la carti. De cateva ori (in randuri diferite) m-am pacalit cu niste carti pentru copii care aveau recenzii bune pe internet, coperta si desenele aratau atragatoare, iar cand le-am primit am fost foarte dezamagita de text (aveau cuvinte nepotrivite, iar intr-o carte foarte draguta nu mi-a venit sa cred cand am gasit un desen cu o doamna imbracata cu o rochita transparenta sub care nu avea lenjerie intima si se ghicea ceea ce nu trebuia sa se ghiceasca).
    Intr-adevar, si curierul e un stres (de obicei comandam produsele la adresa de la serviciu), de aceea alegeam posta de cate ori se putea (unele situri nu lucreaza cu posta).
    Sunt situri serioase unde nu e problema cu returul, dar mie nu-mi mai venea de multe ori sa ma mai complic si asa ramaneam cu paguba, cu obiecte care nu-mi plac si cu banii pierduti.

    Am vorbit la trecut pentru ca acum, din aceste motive, ma straduiesc sa nu mai cumpar nimic online. Doar daca stiu exact ce cumpar si ca este mai ieftin sau mai comod online (de exemplu o masina de spalat cumparata bunicii mele care e la 150km de mine)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu iau aceleasi produse, ce le cunosc, si stiu ca fac afaceri de neratat. Oricum am un segment limitat de achizitii.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...