miercuri, 2 septembrie 2015

Cum transformam un bun pasiv intru-un activ


Tot din gama educatie financiara am adunat cateva idei de cum putem transforma un bun pasiv (care sta si  nu produce nimic, ba chiar consuma!!) intr-un bun activ (adica sa aduca si ceva bani la buget).
Cel mai greu pt mine a fost sa identific elementele existente in viata mea care sunt pasive; si apoi cum sa le fac active!!
Si cel mai bun exemplu: banii economisiti, daca stau in casa sunt doar un bun pasiv, pe cand intr-un cont bine ales cu dobanda si comisioane minime (nule) poate duce un mic profit: adica devin un bun activ. Ba mai mult, cu o investitie buna acestia pot aduce un profit si mai mare. Iar cel mai proaspat exemplu de investitie l-am primit de la o cunostinta: pamant arabil la tara, inchiriat pt agricultura: calculele sumare ale persoanei in cauza figurau:
- achizitionat cu aprox. 3000 euro hectarul
- cerut subventie APIA (150 euro pe an)
-plus banii din chirie: 150-200 euro pe an.
Adica la o investitie de 3 mii avea 300 euro pe an castig = 10%, un profit pentru mine foarte bun.
Investitia nu inseamna doar economisire!! E drept, pt a incepe o investitie se incepe cu economisit, nu putem face profit din nimic.
Pe langa economisire, pentru o investitie buna am nevoie si de studiu a pietii in trecut, estimari, analiza factori etc: ideea e sa investesc cu cap, profitabil.
Pe langa econimisire, pentru o investitie buna am nevoie si de curaj de a nu rata oportunitatile. Pe asta nu stiu cum il capat, sper ca studiul ma ajuta!

Un exemplu local: visul multora e o casa la mare /in Franta sau Spania/cu piscina. Majoritatea insa se intreaba: cum pot eu sa imi fac visul fara risc de supra indatorare/pierdere? Un coleg insa mi-a schimbat perspectiva prin intrebarea: cum pot sa fac din visul meu sa produca ceva?. Practic, el a vazut din visul de casa la mare/piscina o oportunitate de a o inchiria in anumite perioade si a produce bani.
Alt coleg isi inchiriaza masina in timpul de neocupare contra cost - a calculat ca ar iesi mai bine asa decat daca ar vinde. Dintre clientii lui suntem noi.
O alta prietena isi vinde/inchiriaza rochiile de ocazie pe care si le face.  Le poarta o data, idei are si le face cu drag, pretul cerut e mic.

Ati inteles, deci. Un om cu casa la mare si credit pe 30 ani are un pasiv in bugetul familiei, pe cand persoana cu situatie identica dar care isi inchiriaza masina si asa isi acopera din cheltuielile cu masina  si mai ales daca iese in profit putem zice ca are un activ in bugetul familiei.

Mai aveti alte idei?

4 comentarii:

  1. Se mai practica sa dai apartamentul unde locuiesti in chirie pe cit timp esti in vacanta.
    Si poti sa faci asta cu prieteni de-ai prietenilor, nu cu necunoscuti. Care vin la tine, stau pe bani putini si-ti uda florile. Dar eu nu ma incumet inca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am avut asa dar nu m-am gandit sa cer bani ci sa fiu linistita ca e cineva (si unda gradina de pe balcon si pisica :D )

      Ștergere
  2. La noi se practica mai deloc inchirierea cand pleci in concediu, dar este greu sa gasesti. Pentru asta, tot site-urile de schimburi de case ar merge. Ma gandeam si eu sa incerc, dar ma incumet greu si mi-e teama de complicatii. Insa tu pusesei alta intrebare si eu nu stiu un raspuns sa dau. De inchiriat o camera sau de luat si alti colegi pe drumul spre serviciu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici la mine nu se practica, dar ma gandesc ca cine sta in Constanta/Bucuresti, de ex. ar putea inchiria aprt. pt turisti vara (eventual persoane cunoscute)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...