luni, 3 august 2015

M-a intrebat cineva daca sunt pro minimalism

 Nu sunt minimalista. Tocmai mi-am cumparat masina de piine, la reducere, pt ca gradinaritul si alergatul serile imi ocupa timp si nu mai am cand sa imi organizez un framantat si stat langa cuptor, asa ca am inceput de cateva luni sa cumparam piine, ieftina dar proasta. Bon, in conditiile astea am decis ca o masina de piine m-ar scuti de drumul dupa paine,  de contactul cu tentatiile de acolo:)) pt ca de fiecare data se mai lipea ceva interzis; dar imi si aduce in casa o piine curata si calda.

In loc de minimalism, eu incerc sa devin mai responsabila. Asa ca invat de la voi dar si sper sa inspir pe cei din jur sa fie mai responsabili. Pana la urma imi iubesc orasul meu, si fac tot ce pot pentru asta, pt natura, si nu in ultimul rand pt buget si pt mine (de fapt cred ca astea sunt primele motivatii ...).

Si da, masina de piine e dovada de responsabilitate pt ca :
1. imi aduce buget mai mic pt piine:
    -costurile unei piini acasa ies sub 0.50, pe cand pe cea mai ieftina piine dau 1.50.
    -consumam 2 piini saptamanal - deci la sfarsitul unei saptamani raman cu 2 in buzunarul propriu => investitia in masina se acopera in 23 de saptamani
2. timp pt mine (cumpar faina si drojdie o data la 2 luni)
3. pro ecologie (fara pungi de plastic la cumpararea piinii, transport  minim doar la cumpararea fainii). Piinea o tin intre prosoape dar o sa imi fac un saculet de panza special pt piine.



Dezavantaje la masina de piine:
-spatiu (ocupa loc si are nevoie de loc stabil ca la framantare se mai leagana..)
-piinea nu poate fi felitata subtire subtire cand e proaspata. Iar a 2a zi deja e mancata :))


12 comentarii:

  1. http://nymphtamine.blogspot.ro/2015/08/premiul-liebster-legaturi-intre-bloggeri.html

    Pentru tine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. masina mea de paine e cumparata inainte de anul 2000. am impresia ca e un model care consuma foarte mult curent, de aceea n-o mai folosesc de multa vreme. imi placea painea de casa mult, dar de cate ori venea factura de curent, ma apucau nervii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si de cand nu o mai folosesti a scazut factura?
      Ce diferenta la nr de kw-ati vezi?

      Ștergere
    2. chiar, tu poti verifica inainte (consum normal) si imediat dupa ce ai copt painea si vezi daca e dif mare la consum
      la mine e imposibil sa masor asta ca nu am contor individual, e pe imobil

      Ștergere
    3. io again... eu am niste prosoape din in si canepa, mostenite de la bunica, inca sunt in stare ireprosabila :) si pe alea le folosesc sa tin painea

      Ștergere
    4. Pai a scazut factura, dar mai bine zis n-a mai crescut foarte tare, ca asa am tras eu concluzia ca masina consuma mult, ca-mi veneau facturi mari dupa ce o foloseam. Poate ca o sa o mai pun de proba o data, sa masor cu atentie cat consuma, ca de cand n-am mai folosit-o, nu mai tin minte.

      Ștergere
  3. Eu m-am uitat la primele câteva pâini si masina mea nu consumă un kw la o paine cu tot cu frigider si boiler care sunt in priză in același timp

    RăspundețiȘtergere
  4. de 2 ani folosesc maia si piine acasa - dar de cand am gradina de legume (care e la 1km distanta) nu am mai facut niciodata piine - asa ca am ajuns sa cumpar paine ieftina - care si asa e 1.25 euro. Cea cu maia am gasit doar de 2 ori, cu 4 euro una de 1kg, si nici nu am acces usor la ea.
    La iarna cand voi sta mai mult in casa o sa imi adaptez retetele cu maia la masina, dar pana atunci insa masina ma salveaza.

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiam de masinile de paine ca ar consuma foarte mult si ca ar iesi painea mult mai scumpa. E clar ca au mai evoluat lucrurile... plus, in final, chiar daca ar fi sa platesti ceva mai mult pentru o paine, tot merita fiindca nu iti bombardezi corpul cu alte porcarii care-si fac din ce in ce mai des loc in "painea noastra cea de toate zilele" :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. masina de piine consuma mai putin decat masina de spalat rufe/fierul de calcat/feon/aparatul de aer conditionat. Cum eu am aragaz electric, diferenta de la piinea de casa ce o faceam ad labam la consumul la masina de piine este f. mic (cat timp tine cald cuva, sa creasca piinea).
      La aragaz, ca sa consum mai putin curent electric, ajunsesem sa coc chifle (se coc in 15-20min fata de o piine ce are nevoie de aproape 1 ora)

      Ștergere
  6. Nimeni nu-i perfect, vorba cartii "Zero dechet", pentru unii esti foarte minimalista, fata de altii ai prea multe, asa ca important e sa te simti bine cu tine...dar eu nu cred ca o masina de piine consuma prea mult. S-o folosesti sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma bate serios gandul dar deocamdata sunt una singura, cred ca imediat ce imi vine cuptorul o sa prestez ceva paine ad labam si sa amortizez masina inainte de a o cumpara.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...