marți, 28 iulie 2015

Avantajele simplificarii vietii

1. Cred ca cel mai mare avantaj este claritatea mintii, a viziunii. Da, nici mie nu mi se leaga usor sifonierul usurat de  ritmul zilnic dar am diminetile mai simple ca ma imbrac repede(doar am pregatit de duminica seara pt cateva dimineti), stiu exact ce lucruri am in casa si unde sunt (sper :D), asta imi influenteaza timpul liber, dar si claritatea mintii si de ce nu, linistea interioara.
Nici nu mi-am dat seama de asta pana aseara, cand o prietena mi se plangea ca si mirosul in dormitor ii este afectat de haine ce nu le-a purtat de 5-10 ani ca s-a ingrasat dar le tine in sifonier. Ei bine, eu sunt usurata!!, nu mai am asta de ani de zile...ma simt ...libera! poate si pt ca nu am grijile astea, poate si ca imi consum putina energie cu nevoia biologica de a ma imbraca, si timp pt alte ocupatii mai inalte

https://www.psychologytoday.com/blog/high-octane-women/201203/why-mess-causes-stress-8-reasons-8-remedies

2. Libertate. Si aici adaug: libertate de miscare (usor de mutat dintr-o zona in alta), timp mai putin cu nevoile biologice, timp mai mult pt hobby-uri si voluntariat, mai putina frica - nu, nu va veni nimeni sa mi le fure. Impachetez mai repede sa plec in concediu. Decid mai repede  o reamenajare. Fac curat mai repede.

3. Sanatate
Eu cred ca sunt mai sanatoasa cu lucruri putine. Avantaje:
-am mai mult timp sa ma odihnesc - deci sunt mai sanatoasa
-am mai putine surse de praf (eu sunt alergica)
-mai putine evenimente in viata imi da mai mult timp pt miscare
-nu am masina dar am mai multi km pe jos zilnic
-mai putine chimicale/alimente expirate, mai putine surse de imbolnavire

etc.

4. mai putine griji

5. mai mult timp.
Urasc sa fac curatenie. Cu mai putine lucruri termin repede de curatat dormitor/baie. Urasc sa curat bucataria ca acolo inca am multe multe multe...


6. incredere in mine si in ziua de miine.
De cand mi-au scazut nevoile, de cand imi stiu bugetul de avarie, de cand stiu ca daca raman fara serviciu ma voi descurca cu somajul pt o perioada - ei bine, de atunci am mai multe incredere in mine!
In plus gatind de la zero/cosand/gradinarind am descoperit ca am si alte talente, ce au devenit un mic venit. Si am mai multa incredere.

7. bani in plus (aia necheltuiti)

3 comentarii:

  1. puterm ramane fashioniste dar cu un numar mai mic de haine. Pana la urma, cate putem imbraca intr-o saptamana? si in plus, cand prind drag pt o tinuta, o port cat mai des pana ma plictisesc - asa ca de ce sa o tin in dulap alaturi de alte 100 de combinatii?

    Cat despre Biblie, iti dau dreptate - am si uitat aceasta fatzada. Mai putin timp pt treburi, mai mult timp pentru suflet. Iti multumesc ca mi-ai adus aminte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru haine Dumnezeu a inventat SH-urile unde de regula gasesc la preturi mici, haine mult mai bune decat chinezariile noi din magazine.
    Pentru casa, sărbătoresc un an fără covoare, ceea ce facilitează mopăitul și bucură ochiul. Am fix două covorașe minuscule unul in baie pentru a evita ieșirea țukahara din cadă și unul la intrare că deh pantofii au o limită în casă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inca lupt sa scap de ultimile 2 covoare din casa. Atat ca aprt. unde stau e f. rece iarna si cum noi stam pe jos... Scap eu intr-o zi... (mi-ar place incalzire in pardoseala).

      SH si la mine, desi am descoperit si altceva: hainele de firma cu defecte ce le repar eu. Ies deseori mai ieftin si decat SH (am luat asa tricou/pantaloni cu 1 euro).

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...