luni, 29 iunie 2015

Povestea unei familii ce si-a platit creditul la casa mai repede

Ce imi place ca lucrez in mediu multinational este ca am parte de povesti diferite. M-a impresionat de curand o poveste despre cum si-au achitat creditul la casa in cativa ani. Wow, am zis. Deci se poate. Cum?
-au redus cheltuielile la minim. Totul minimalist. Mancat doar acasa si la pachet, minim la consum de apa si electricitate, minim de haine si astea luate la mana 2a, fara masina.
-ea in plus baby sitting serile
-el tinea niste cursuri de karate serile
-share: impart treburile, au un singur telefon in casa. Au decis ca nu au nevoie de mai multe telefoane/mobile. Wow, mi-am zis...
-si cel mai important a fost sa ramana in directia asta, sa nu faca rabat, sa nu zica: am obosit sa merg cu bicicleta la munca si sa calculez bugetul si sa fiu atenta la cheltuieli si la meniu etc.
-astfel, dupa 1 an de plati anticipate au renegociat cu banca si noul credit a devenit si mai econom (cica prin renegociere cu scurtarea perioadei au scazut la dobanda totala platita bancii cu un sfert).
-diy. Da, ei sunt oameni harnici, isi fac multe in casa: piine, reparat haine, reparat/zugravit/montat mobila etc.

De curand si-au cumparat un al 2lea imobil cu credit, e inchiriat si se plateste singur. Peste 20 ani vor avea un venit minim asigurat.


Si mi-am dat seama ca asta e si problema mea: sunte atenta 4-6 saptamani su apoi...pac, 1 sapt. am meniul neglijat, apoi cumpar haotic, apoi arunc haotic etc. sau mai pica 2-3-4 aniversari/cadouri ne planuite si pac banii. Da,sunt inca intre 2 lumi.

Cat despre mobile, initial am zis ca nu e mare economie si ca se zgarcesc aiurea, dar cum eu am 2 telefoane (vechi, ok, nu am platit aparatele) dar mai sunt si abonamentele ...astfel ca un calcul minor arata ca cine schimba 2 telefoane anual da pe astea un minim 100 euro, plus abonamentele ( minim 4 euro pe luna x 2) = inca 100 euro anual.

4 comentarii:

  1. Multumesc ca scrii aici ideile astea. Eu nu am treaba cu telefoanele ca folosim doar vechi sau doar primite dar am in schimb probleme cu internetul. Este foarte scump in Italia. Ultimul contract ce l-am facut este de EUR 23/ luna dar am avut de platit si aparatul si o taxa de nustiuce si, socotind totul si apoi impartind la 24 (durata contractului) iesim la EUR 35/luna. Fiind insa cu trafic nelimitat si wifi, incerc sa ma folosesc cat mai mult de servicii ca WhatsApp si messengerul lui Facebook pentru comunicare. In plus folosim internetul si ca sa ne uitam la filme, pentru educatie etc noa deci sper ca pana la urma sa "renteze" banii investiti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce scump e in Italia. Noi avem internet, telefon(gratis cu toata Europa, State si alte tari, pe numere fixe): 29 pe luna. Mobilele gratis in Franta. Tot prin ei avem portabile, unele abonamente la 2euro cu 2 ore in Franta si SMS-uri nelimitate.( Acum vrind sa vad tarifele, vad ca au modificat si oferta e 0 euro, trebe sa ma uit daca intr-adevar nu platim nimic). Mai avem si abonamente cu 17 euro, cu fixe-mobile gratuite in Franta si fix gratuit inspre strainatate. Astea sunt bune si pentru ca atunci cind calatorim in Romania de ex(sau alte tari europene) avem gratuit pentru orice numar din tara respectiva plus pentru Franta, deci in Romania nu mai trebuie sa ne luam cartele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si in Be serviciile sunt scumpe. Daca se scoate tariful de rooming renunt complet la telefon belgian. Vorbesc fix10 min lunar - skype e la putere.
      Internetul cel mai ieftin este 26 euro plus taxe de conectare...
      TV este inca vreo 25 lunar - asa ca nu servesc - salvez cam 300 euro anual.

      Ștergere
  3. educatia financiara se invata. Nu de la altii, ce de la noi insine. Asa ca singuri puteti sa va decideti prioritatile.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...