marți, 30 iunie 2015

Meniu ieftin la cina cu musafiri



Oare se  poate organiza o masa mare si fara eforturi financiare?
Da. Pasii culesi din experienta si de la colegi sunt:
1. lista si meniu. Intreb pe participanti si identific daca sunt mancai de carne,  sau care tin post, care tin regim (le estimez portii mai mici). Pana acum am estimat cam 250gr de salata de om, 250grgr de carne, 250 gr de garnitura, dar daca am mai multi vegetarieni voi scadea cantitatile.
2. alcool: intreaba cate persoane vin si cati beau si ce beau de obicei. Daca sunt amatori de bere am luat oferte unde la cantitate mare exista reducere.
3. sucuri homemade: Limonada si socata sunt alternative ieftine si sanatoase
4. masa organizata in jurul unui fel principal si desert. Felul principal urmaresc sa contina un ingrentient ieftin de sezon ( de ex: iarna radacinoase gen telina/sfecla rosie/cartofi), o carne pe care o gatesc in portii mici de 50-100gr (pestele il tai in portii mici inainte de al praji/face gratar), salate langa.
5. aperitivul il fac din salate si legume de sezon: salata hummus (nautul il fierb din avans, dupa ce s-a umflat 24 ore), tabuleh, sau branze cu ceva legume, alaturi bucati de legume ieftine: tije de telina frunza sau radacina, tije de ardei, ceapa verde, morcov sau castravete, rosioare - estimez 100-200gr de persoana.
6. Desertul eu il fac din 2 parti: fructe (de sezon, cantitati mari) + prajitura la tava (gen negresa sau cu visine etc). Cand nu sunt in stare de prajiturit atunci cumpar inghetata - si aici sunt atentie la promotiile in cantitate mare
7. totul este gen bufet. Fiecare isi pune cat poate. Stiu ca unii musafiri mananca mai mult sau mai putin, asa ca estimarea va acoperi necesitatile.

Cum cumpar ingredientele? In primul rand urmaresc ce pot sa iau iau in cantitati mari direct de la producator. Evident ca negociez pretul.
Apoi nu cumpar cele mai scumpe produse. Daca merg la supermarket atunci caut marca lor: calitatea este ok iar pretul este mai mic decat produsele de firma.

Ce fac cu resturile de la mese? Eu nu le arunc. Unele produse le dau la pachet, altele le portionez si congelez, astffel ca am mese si pachet la munca pentru cateva zile.

Ce fac daca invitatii se ofera sa aduca ceva? le las placerea sa aduca  fie inghetata pt desert (intodeauna a fost apreciata), fie sucuri/bauturi ceva ce prefera ei si nu am eu.

Un comentariu:

  1. eu acuma ca sunt pe buget restrans, ori invit oamenii la un gril ori la o "spaghettata" adica o masa cuprinsa numai din spaghette si un sos oarecare.
    Sunt foarte faine ideile tale si as vrea sa imi dai si un exemplu concret, poate data viitoare cand faci o masa scrii exact ce si cum si, mai ales cat ai pregatit :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...