miercuri, 27 mai 2015

Cate lucruri avem stocate in casa?

Asta e din gama - ce invat de la persoanele de langa mine.

Am avut o discutie cu o persoana mai in varsta. Nu cu mult, 10 ani in plus fata de mine :) - si am ramas cu un sfat frumos: nu stoca lucruri INUTILE si tot ce nu e folosit timp de 1 an - donat/vandut. Apoi mi-a explicat ca i-a murit bunica si a trebuit sa ia la mana tot ce adunase batrana in casa aia mare, sa arunce 80%, sa dea la vanzare restul, si sa curete locuri unde nu s-a curatat timp de zeci de ani, fiind blocate evident, de lucruri. A spus ca asa si-a petrecut un concediu - 2 saptamani din viata ei 12 ore pe zi - si asta inainte de a putea chema zugravii sa renoveze casa...
Si peste cativa ani a facut acelasi lucru in casa mamei ei, dupa inmormantare. Mama ei traia intr-o casa mai mica dar avea aceeasi 'boala' - de strans lucruri: ziare/reviste/seturi desperechiate de cescute de cafea si pahare/haine si bibelouri si mileuri si mobila si molii si gandaci etc. Stiti voi. De data asta, 'mostenitoarea' nu a mai sortat ci aruncat direct circa 200 de saci impreuna cu o firma de curatenie - si tot i-a luat cateva zile.
Mi-a promis ca nu o sa faca asta copiilor, cand se muta copiii de acasa isi va vinde apart. si se va muta intr-o garsoniera mica si isi va tine minimum de lucruri.

Apoi mi-au cazut ochii pe articolul asta american: http://www.becomingminimalist.com/clutter-stats/ si mi-am dat seama ca, desi sunt in continuu proces de 'simplificare', inca pastrez o gramada de lucruri INUTILE.

Si stat aseara si numarat (mintal) in loc de oi aprox. cate lucruri am in casa:
-minim 100 item-uri in baie!!! - folosesc saptamanal maxim 10
-aprox. 150-200 item-uri in dormitor - datorita sifonierului - folosim cam 20-30 pe saptamana
-la copil in camera cam 100 - foloseste destul de multe :)
-living - 500-1000 - dar am carti care nu au fost atinse de ani de zile....iar din jucariile copilului - sute de jucarii, maaaxim se joaca cu 10 pe zi...
-de bucataria mea sa nu va luati :)))))))

Si o sa citez cateva statistici americane:
- o femeie cheltuie intr-un an mai multi bani pe pantofi si haine decat pe educatie, desi pe ambele componente ale vietii le foloseste zilnic
- in ultimii 50 ani suprafata locuita a crescut de 3 ori - la fel si timpul si banii petrecuti cu achizitionat si aranjat si intretinut a crescut echivalent
- sunt case unde sunt mai multe televizoare decat locatari
- sunt case unde sunt mai multe aparate electrocasnice ce functioneaza in acelasi timp desi nu sunt necesare
-25% din case cu garaje pentru 2 masini isi tin masinile afara
-in 1930, in medie, o femeie americanca avea 9 outfit-uri. Astazi in medie sunt 30 :)
- sunt aprox. 300 mii de item-uri intr-o casa americana  (desi, daca numar elasticele impletite/despletite din cutiile copilului ies si eu cifra aia )

6 comentarii:

  1. Vai de capul meu... și eu adun obiecte fără să-mi dau seama ce fac dar măcar din când în când mai arunc din ele... Uite ce curățenie am făcut înainte de Crăciun http://ioanaspune.blogspot.ro/2014/12/decluttering.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da, perfect de acord cu tine cind zici ca de bucatarie sa nu ne luam. A mea e cam plina, dar am asa o senzatie placuta cind stiu ca de orice am nevoie, gasesc in bucatarie(ma gindesc totusi ca mi-ar place un blender din ala scump....).
    Acum citeva luni am hotarit sa ma separ de multe, multe carti...dar cum in urma actiunii mele biblioteca statea goala , am adus in ea carti din camerele copiilor...deci rezultat zero.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu accept sa se ia cineva de de bucatarie pt ca stiu ca eu achizitionez si stochez toate aleaaaa :)))) sunt ale meleeee, e vina mea, e colectia mea :D (sst)
      Sunt unele care nu le folosesc, le mut de ici colo, si tot zic ca ma debarasez de ele, dar inca nu pot, sunt atasata emotional :))

      Cu cartile cum ai facut? Desi, oricum de ele nu ma ating :)))) acolo sunt obsesiv compulsiva

      Ștergere
  3. Majoritatea cartilor nu le recitesc. Asa ca am zis ca n-are rost sa adune praful. De citiva ani nici nu mai cumpar carti, decit foarte rar, majoritatea pentru copii sau mai iau din Romania de autori romani. In rest gasesc ORICE la biblioteca. Si DVD-uri tot de la biblioteca. Cred ca am scris si la Carmen, daca nu o zic acum "sunt recunoscatoare pentru bibliotecile de aici".
    Si am pus cartile in sacose mari si le-am vindut pe nimica toata la o librarie care se ocupa cu cumparatul. Dar cum ti-am zis, in loc au venit alte carti, deci n-am avansat cu nimic. Mai dau prin Romania, dar inca mai am care aduna praful. M-am gindit sa pun in locuri de unde se pot servi oamenii sa citeasca( am vazut si in Romania ), dar inca n-am facut-o.
    Cred ca e foarte normal sa fim atasati emotional de tot felul de lucruri.
    In bucatarie nu se pune nici la mine si am o senzatie de bine cind am acolo tot ce consider eu ca-mi trebuie. Si asa ma bucur cind gasesc ceva de care chiar am nevoie. Ultima achizitie e o nimica toata: un borcan de 3 L cu capac de sticla cu garnitura de cauciuc...l-am luat de la o brocanta cu 2 euro, dar asa de incintata sunt de el. Si borcanul de 5L din Romania(sa tot aiba vreo 20 ani) in care acum mi se face socata...il iubesc de numai.
    La mine si sotul e pe-o minte cu mine, asa ca de multe ori in vacanta colindam impreuna prin magazinele faine de articole de bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu umblu pe la brocante si adun chestii de pe acolo... Eu mai am o boala: cutii de metal. Noroc ca mi le strica fiica mea si asa scap de depozitatul lor :))) dar am mai dar, m-am trezit ca am peste 10 cutii de plastic si unele nu le folosesc deloc, asa ca am facut ordine stricta acolo.

      Ștergere
  4. Eu nu prea mai iau multe lucruri de la brocante: imi place sa ma uit, imi fixez de-acasa ce mi-ar trebui si acolo ma gindesc bine de tot daca am sau nu nevoie de ceva...deci nu cheltui mai mult de 5-6 euro/brocanta.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...